keskiviikko 24. huhtikuuta 2013

Siskoista ja veljistä



Tammikuun alussa perheeseemme tuli kaksi uutta jäsentä: pieni poika ja hänen isosiskonsa. Kumpaakaan meillä ei ollut aiemmin. On ihanaa kuulla, kun vanhempi sanoo nuoremmalle päivittäin: "Vepa, minä olen sinun siskosi. Sinä olet minun veljeni."



Sisarukset ovat toisilleen tärkeitä. Sisko hellii veljeä paljon - välillä hellemmin ja välillä hieman kovemmin. Mutta veli nauraa vain aina. Mikään muu ei saa hänen kasvojaan yhtä leveään hymyyn kuin siskon näkeminen. Pienet kädet alkavat viuhtoa heti, kun hän kuulee siskonsa nimen mainittavan.


Sisko pitää veljensä puolia. Jos olemme ostamassa jotain, hän huolehtii että veli saa myös. Hän on jo nyt parempi isosisko kuin minä olen koskaan ollut.


Sisaruus on hieno suhde. Joku ihminen, joka kasvaa vierelläsi samaa tahtia kuin sinä. Samassa perheessä kuin sinä. Mutta kuitenkin erilaisena ja eri asioita kokien.


Ystäväsi voit valita, sisaruksiasi et. Joku päivä saatat huomata, että heistä on tullut ystäviäsi. -Sananlaskun muunnelma Kannelmäestä.

Ei kommentteja: